Kapora ödemesi bir sözleşme yapılacağı zaman iki tarafın bu yapılan sözleşmede ciddiyetlerini ve sözleşmeye bağlılıklarını gösterir.Bir tarafın diğer tarafa yaptığı ödemedir.Bir hizmet sonucunda verilecek olan paranın garanti altına alınmasına denir.Bir tarafın diğer tarafa hizmet bedelinin bir kısmını ödemesine denir.Hizmeti sunan kişinin sözleşmeden cayması durumunda, kapora veren kişi verdiği kapora bedeliyle bu durumu engeller. Kapora kesin sözleşme yapılmadan verilir.

KAPORA SÖZLEŞMESİ GEÇERLİLİĞİ NEDİR?

Kapora sözleşmesi için verilen herhangi bir zaman süresi yoktur. Kapora verilmesi mecburi değildir. Lakin dediğimiz gibi verilen bu kaporayla taraflar kendini garanti altına almaktadırlar.

KAPORA VERİLİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Alınmak istenen gayrimenkul veya konutun kapora verilmeden önce tapu kaydına ve belediye kayıtlarına bakılmalıdır.Bu önemli bir husustur.Kapora verilmeden önce alınmak istenen malda herhangi bir ipotek veya haciz olunması durumunda satıcı tarafından ödenmesi beklenmelidir.

KAPORA NE KADAR VERİLİR

Bir alım hizmetinin bedeli karşılığın da sözleşme yapılmadan önce verilen kapora miktarının herhangi bir miktar kuralı yoktur.Lakin genellikle alınacak olan hizmet bedelinin yüzde 10 u gibi bir ücret ödemesi yapılır.Bu kapora ücretinin ne kadar olacağı sorusu tarafların belirlediği bir husustur.

KAPORA İADESİ ŞARTLARI NELERDİR

Kapora ödemesi ancak satıcının hizmet bedelinin satışını durdurduğu zaman gerçekleşir.Alıcının bu sözleşmeden vazgeçmesi durumunda vermiş olduğu kapora ücretini geri alamıyor.

KAPORA SÖZLEŞMESİ NE ZAMAN YAPILMALIDIR

Kapora sözleşmesi yapılacak olan hizmetin bütün şartlarında anlaşma sağlandıktan sonra devir tarihine kadar yapılmalıdır.Alıcının ciddiyetini gösteren bir durumdur. Genelde kapora satıcının mağdur olmaması için yapılır.Alıcının da başka bir kimseye hizmetin verilmeyeceğini gösteren bir sözleşmedir.Karşılıkla bir güven oluşmasını sağlayan sözleşmedir.

SATIŞTAN VAZGEÇİLMESİ DURUMUNDA KAPORA NE OLUR

Bu durum iki tarafın vereceği bir karardır.Bu durumu da göz önünde bulundurarak yapılacak sözleşme içerisine eklenmelidir.

KAPORA ÖDEMELERİNDE ZAMAN AŞIMI SÜRESİ

Kapora verilmesi zorunlu değildir. Ve bu ödemede zaman aşımı süresi denen bir şey yoktur.Ancak verilecek olan bu kapora hizmetin devrine kadar yapılması gerekmektedir.Hizmet devri olduktan sonra geçen zamanda ödenmemiş bir kapora almak söz konusu değildir.

KAPORA ÖDEMELERİNDE GÖREVLİ YETKİLİ MAHKEME

Kapora ödemesi dediğimiz şey iki alım satım yapacak iki tarafın ,güven kazanmaları için alcının satıcıya devir tarihine kadar ödediği hizmet bedelidir.Yani bu durumda bir dava söz konusu olmadığı için görevli yetkili mahkemesi denen bir şeyi yoktur.