Geç Gelen Adalet Mutluluğun Önüne Geçer

Adalet gerçek anlamda insanı huzurlu ve mutlu kılan temel öğelerden bir tanesidir. İnsan adalet duygusunu içgüdü olarak kendinde barındırır ve adaletsizlik karşısında mutsuz olur. Bunun en güzel örneklerinden biri de tanıma-tenfiz hukuku kapsamında karşımıza çıkıyor. Yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızdan pek çoğunun muzdarip olduğu yurt dışında boşandıktan sonra Türkiye’de hala evli görünme meselesi sebebiyle mağduriyetler yaşanıyor. Türkiye’de açılacak bir dava ile kolayca çözüme kavuşturulabilecek olsa da, doğru tanıma tenfiz avukatı atanmaması sonucu yıllarca da sürebiliyor.

Yurtdışında yaşayan birçok vatandaşımız bulunuyor. Gurbetçi olarak adlandırdığımız bu vatandaşlar, bazen sevdikleri için bazense gittikleri ülkede vatandaşlık alabilmek için orada bir evlilik gerçekleştiriyor. Bu evlilik yürümediğinde veya amacına ulaştığında ise boşanıyor. Fakat bu boşanma ülkemizde geçerli olarak görünmüyor. Ülkemizde de tanıma-tenfiz davası açılarak boşanmanın onaylatılması gerekiyor. Aksi takdirde bireyler tekrar evlenemiyor.

Tanıma-tenfiz davası oldukça teferruatlı belgeler istiyor. Bu sebeple bu dava açılmadan önce kesinlikle daha önce bu konuda deneyimi olan bir avukatla çalışmak gerekiyor. Aksi halde dava yanlış şekilde açılıp yıllar sürebiliyor ve bu daha büyük bir mağduriyet yaratıyor.

Tanıma Tenfiz Avukat Atanması ve Belgeleri

İlk adımı doğru tanıma tenfiz avukatı atanması olarak sayarsak, devamında sağlamamız gereken belgeleri;

• Yurtdışında boşanmanın gerçekleştiğine dair mahkeme kararı
  • Boşanma kararının kesinleştiğine dair yazı
  • Boşanma kararının Türkçe tercümesi
  • Konsolosluktan alınan onay

olarak sıralayabiliriz.

Bu belgeler hazırlandıktan sonra dava iki şekilde sürebiliyor. Öncelikle iki taraf da Türkiye’de bir avukata vekâlet vermişse dava açılıyor. Mahkeme dava gününe karar veriyor. Avukatlar karşılıklı çalışarak maksimum üç ay içinde boşanma kararını çıkartıyor.

Diğer durumda ise taraflardan biri Türkiye’de bir avukata vekâlet veriyor. Dava açılıyor, vekâlet vermeyen eşe bir tebliğ yollanıyor. Eğer bu tebliğe yurtdışından herhangi bir itiraz gelmezse boşanma sonuca bağlanıyor ve sonuç vekâlet vermeyen eşe tekrar yollanıyor. Bu durumda ise dava maksimum on iki ay içinde tamamlanıyor.

Tanıma Tenfiz Avukatı İle Dava Süresi

Kısaca doğru tanıma tenfiz avukatı ile bilinçli şekilde açılmış bir dava maksimum bir sene sürüyor. Gurbetçilerimizin tek yapması gereken doğru avukatı bulabilmek.