Boşanma davaları çiftler arasında daha önceden oluşturulmuş olan evlilik birliğinin sonlandırılması ve çiftlerin birbiri arasındaki hakları talep etmesi için açılan davalardır. Bu davalar yurtiçinde açılabileceği gibi yurt dışında da açılmış olabileceği için yurt dışında sonuçlandırılmış bir boşanma davasını ülkemizde geçerli hale gelmesi için tanıma tenfiz davaları açılır. Bu amaçla açılan tanıma tenfiz davası ne kadar sürer sorusu birçok kişi tarafından merak edilmektedir. Bu noktada Türkiye’deki hukuki süreç dava sürecini çok farklı bir şekilde etkileyebilir.

Türkiye’de Açılan Tanıma Tenfiz Davası Ne Kadar Sürer?

Yabancı mahkemeler tarafından boşanma davası sonuçlanan kişilerin Türkiye’deki davaları farklı sonuçların ortaya çıkmasına neden olabileceğinden dolayı dava uzun süre alabilir. Bu noktada firmamız üzerinden hizmet almakta olan müvekkillerimiz genel olarak tanıma tenfiz davası ne kadar sürer sorusunu sormaktadır. Yurtdışında boşanma sağlanmış olsa da Türkiye’deki evlilik yasal olarak devam ettiği için farklı durumlar oluşabilir. Gerekli tebligatların karşılıklı olarak gerçekleştirilmesi, yurtdışındaki evrakların mahkemeye gönderilmesi, tekrar bu evrakların Türkiye’ye gelmesi ve diğer işlemler bu sürecin belirlenmesinde etkili faktörlerdir. Bu faktörlere bağlı olarak Türkiye’deki davalar evrakların gönderilip getirilmesi gibi durumlardan dolayı yıllarca da sürebilir.

En Hızlı Tanıma Tenfiz Davası Ne Kadar Sürer?

Hızlı bir şekilde gerçekleştirilen tanıma tenfiz davası ne kadar sürer sorusu sorulduğunda öncelikle büromuz tarafından her iki tarafında avukat hizmeti alması önerilmektedir. Aksi takdirde tek taraflı olarak tanıma tenfiz davası açıldığında çok uzun süreler alabilirken her iki tarafın da avukatlık hizmeti alması ile süre 2 ay hatta 1 hafta gibi bir süreye kadar düşürülebilir. Bu noktada hızlanan tebligat süreci işlemleri de kolaylaştıracaktır.